Buggy Gym, czyli fitness z wózkiem! Na czym to polega?

Po okresie ciąży wielu mamom trudno wrócić do tego, co robiły przed narodzinami dziecka, szczególnie do aktywności fizycznej. Opieka nad noworodkiem i niemowlęciem oraz karmienie piersią na żądanie nie sprzyja wypadom na siłownię czy aerobik. Dlatego z myślą o mamach, które chcą wrócić do formy, powstało Buggy Gym.

Zobacz: Fitness z wózkiem w Przetestuj-Wózek!

Buggy Gym (buggy – wózek, gym – siłownia) to nic innego jak ćwiczenia aerobowe, wzmacniające i rozciągające, które odbywają się w grupie, z dzieckiem w wózku. Ćwiczenia te są alternatywą dla ćwiczeń na siłowni lub spaceru z dzieckiem. Twórczynią tego typu zajęć fitness jest Czeszka Šárka Solecka, lekarz laryngolog i mama trojga dzieci. 

To oczywiste, że rodzicom wśród codziennych obowiązków trudno znaleźć czas na siłownię. Z kolei podczas spacerów, choć są ważne, raczej nie spalimy pożądanej liczby kalorii. Regularna aktywność fizyczna wpływa pozytywnie nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale i psychiczne. Ponadto taki rodzaj treningu pozwala na spotkanie się z innymi rodzicami w podobnej sytuacji, a przy okazji – wymienienie się doświadczeniami.

Buggy Gym: dla kogo? 

Dla każdego! Dla mamy i dla taty, którzy są lub nie są fit. Dla osób, które są miłośnikami outdooru i zawodowymi sportowcami, ale i po prostu rodzicami, którzy pragną zacząć lub utrzymać aktywność fizyczną.

Warto jednak pamiętać, aby mama, która chce uczestniczyć w zajęciach Buggy Gym – fitness z wózkiem, jeszcze przed pierwszymi zajęciami udała się do lekarza ginekologa i do fizjoterapeuty urologicznego w celu sprawdzenia swojego stanu zdrowia i uzyskania potwierdzenia, że po przebytym okresie połogu może wykonywać tego typu ćwiczenia. 

Fitness z wózkiem: jakie ćwiczenia?

Mamy, które decydują się na taką formę aktywności fizycznej, wszystkie ćwiczenia wykonują pod okiem trenera. To bardzo ważne, szczególnie jeśli są to pierwsze zajęcia, w których uczestniczy mama po ciąży i połogu. Podczas treningu z wózkiem mama lub tata mogą wykonywać wiele ćwiczeń. Trening standardowo zaczyna się od rozgrzewki, aby następnie przejść do przysiadów, wykroków czy odwodzenia (trzymając się wózka lub nie). W trakcie Buggy Gym pracuje całe ciało, a nie – jak w przypadku siłowni – poszczególne jego partie. 

Fitness z wózkiem – a co z dzieckiem?

Podczas gdy mama lub tata ćwiczą z trenerem, dziecko znajduje się w wózku lub na macie, jeśli jest ona wykorzystywana podczas treningu. W trakcie zajęć dziecko może obserwować mamę, nawiązywać relację z innymi maluszkami lub spokojnie spać w wózku. Warto też pamiętać, że wszystkie wykonywane ćwiczenia są bezpieczne dla maluszka, który znajduje się w gondoli lub spacerówce. Wózek przy zablokowanych kołach będzie stabilny, a dobrze dobrane ćwiczenia, wykonywane pod okiem eksperta nie powinny zaburzać jego równowagi.

Fitness z wózkiem w Przetestuj-Wózek

Jeśli chcesz ćwiczyć razem ze swoim dzieckiem, zapraszamy na fitness z wózkami do Przetestuj-Wózek! Weź wózek, dziecko i strój do ćwiczeń – i trenuj razem z Fitnessowe Love by Aleksandra na torze w Przetestuj-Wózek przy ul. Pryzmaty 30 w Warszawie. 

Kliknij TUTAJ i pobierz darmową wejściówkę na fitness z wózkiem w Przetestuj-Wózek!

Drogie Mamy! Z ogromną przyjemnością zapraszam Was na zajęcia Fitness z Wózkiem (Buggy Gym)! To zajęcia fitness przygotowane i zaprojektowane specjalnie dla Was, dopasowane do Waszych możliwości, z troską o Wasze bezpieczeństwo i poczucie komfortu. Nie bój się, że nie dasz rady! Będziemy ćwiczyć w swoim tempie, w zgodzie ze sobą i na tyle, na ile nam pozwolą bąbelki w wózkach. Nie musisz mieć doświadczenia w fitnessie, będziemy działać powoli, na spokojnie, a ja dołożę wszelkich starań, abyś pokochała aktywność fizyczną. Najtrudniej jest zacząć, potem idzie z górki. Ja ze swojej strony postaram się zadbać, jak tylko mogę, o to, abyś czuła się zaopiekowana, abyś poprawnie technicznie wykonywała ćwiczenia. Chciałabym, żebyś spróbowała swoich sił i pamiętaj: każda z nas jest inna, co czyni nas wyjątkowymi. Niektóre z nas będą w stanie wykonać nieco więcej powtórzeń, inne mniej, ale nie szkodzi! Najważniejsze jest to, żebyś zrobiła coś dla siebie! Ściskam Was mocno i – mam nadzieję – do zobaczenia! – Fitnessowe Love by Aleksandra.